MaC och alkohol

Idag innehöll mest en massa chokladätande och alkohol av olika slag.

Haha, skojja bara (så roliga är vi naturare) nej men jag hade Kursprov i Matte C 5.5 h hela morgonen och förberedd som jag var så hade jag med mig en massa choklad :) Det gick inte 100% bra på provet, jag missade en hel uppgift, jag såg den helt enkelt inte, men för övrigt så tyckte jag faktiskt att allt mitt plugg hade gett resultat.

Eftersom jag stannade så länge på MaC så hann jag inte äta lunch utan fick raskt springa vidare till Kemilabben där vi jobbade med lite olika alkoholer som 1-butanol och 2-metyl 2-propanol och andra spännande saker ;) pause not



image78

Och vill ni hellre syssla med lite etanol så har jag hittat ett recept på Royal Flush drinken

  • 3cl Smirnoff Vodka
  • 1,5cl Grand Marnier
  • 6cl Tranbärsjuice

Skakas väl tillsamans med is och häll upp i ett kylt martiniglas.
Garnera med en tunn skiva citronskal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0