KortVasan

Ja då var man nyss hemkommen ifrån den härliga vasaloppsstaden Mora där jag spenderat hela helgen i fäders spår. Nej men jag åkte kortvasan(3 mil) i fredags på tiden 2.27 h, inte min bästa tid någonsin men det var definitivt en behaglig resa från Oxberg med tanke på att jag varit sjuk i snart en vecka :) Jag hann skriva en låt medans jag var ute, tänk Uno Svenningssons Prips blå låt "med solen i ryggen, och vinden i mitt hår för mina steg mig..." melodin!


"Med vinden emot oss, men utan frusna tår
för vårat glid oss närmare Mora, och för en stund ser jag solen skymta
jag minns inte längre den stora vurpan jag gjort,
för glidet det kommer när fästvallan tryter
å skynda på innan blåbärn' kallnar..."

image185

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snacka om att sammanfatta väderet och hela årets kortvasa! Motvind emellanåt, varmt väder och växlande molnighet! Du slog mig iallafall (2.34h) Grattis, åker du nästa år?

2008-02-25 @ 18:50:27
Postat av: EVELINA

duktig du är =)

2008-02-25 @ 20:50:42
URL: http://metrobloggen.se/evelinaas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0