Charlotte sjutton

Idag har jag ätit en massa lussebullar och chokladkola hela dan ;) nice nice... Charlotte fyller år idag så vi har spenderat dagen hemma hos henne och bakat jul godis... Det var jätte mysigt men min mage värker fortfarande efter all deg.

Charlotte fick bla en Burfitt T-shirt i födelsedagspresent åååh jag blev så avis...;P men här kommer lite fakta om just  Lovisa Burfitt:


Hon är en svensk tjej, född 1973. Hon flyttade till Paris runt millennieskiftet. 
Hon inspireras mycket av den tid då hon hängde med gamla syntare och punkare i Strängnäs, samt hennes klottrande på parkbänkar. Hon fascineras dessutom av starka kvinnor såsom bland annat Coco Chanel och Frida Kahlo.
Lovisa Burfitt var, av modemagasinet Elle, nominerad till årets nykomling år 1998 och till årets designer år 2000.


image100
illustration av Lovisa Burfitt

Kommentarer
Postat av: Charlotte

hihi, jag är också kär i Lovisa Burfitt! däremot lyckades jag spilla lite vin, lite bål och lite glögg på t-shirten.. och tror det är handtvätt, så får se när jag tar mig tid att fixa den, haha! (förresten låter det nästan som en förolämpning att skriva "charlotte sjutton" även om sanningen är den att jag är typ ett år yngre än er:(.... haha) (L)

2007-12-21 @ 16:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0